strategy-900x300

Strategie de marketing

Intr-o societate in care tehnologia revolutioneaza permanent modul in care traim si pietele pe care activam, intrebarea fundamentala inceteaza sa fie “Ce altceva putem face?” ci “Ce altceva putem face pentru clientii nostri?”

Astfel, nucleul afacerii se muta din zona facilitatilor de productie, catre piata si catre client, iar sursa avantajului competitiv, a asa zisei diferentieri, se deplaseaza in afara organizatiei, regasindu-se in natura si intensitatea relatiei cu clientii, in colaborarea cu partenerii de pe canalul de distributie, ca si in alte elemente complementare. In loc sa se erodeze in timp, avantajul devine cumulativ, se consolideaza cu ajutorul experientei si a know how-ului acumulat.

Ca parteneri in procesul de articulare a unei strategii, ajutam clientii sa parcurga etapele firesti de la idee la succes:

  • sa scaneze corect contextul pietei pe care activeaza
  • sa analizeze natura si intensitatea concurentei
  • sa identifice multitudinea stakeholderilor si profilul fiecaruia
  • sa inteleaga nevoile si interesele clientilor
  • sa recunoasca cele mai reprezentative segmente de clienti
  • sa valorifice eficient resursele pentru a-si atinge obiectivele
  • sa cuantifice rezultatele
  • sa inoveze si sa se dezvolte.

Nu in ultimul rand, suntem alaturi de clientii nostri in a recunoaste nu doar ce le este de necesar, ci si ce este important pentru acestia. Impreuna, construim o matrice de beneficii si semnificatii ce imbina argumentele rationale si valorile emotionale, creand o legatura superioara intre marca, produs si client.  

 

Visit bigtheme.net/wordpress for wordpress templates

Research

  • Care este piata careia te adresezi?
  • Care sunt principalii tai concurenti?
  • Care sunt interesele lor?
  • Care este tipologia clientilor?
  • Care sunt nevoile acestora?
  • Care este comportamentul lor de consum?

Segmentare

  • Care sunt caracteristicile clientilor?
  • Ce trasaturi pot servi drept criterii in identificarea segmentelor profitabile?
  • Care este valoarea estimata a fiecarui segment reprezentativ?
  • Care sunt principalele beneficii urmarite de fiecare segment?

Pozitionare & Diferentiere

  • Care este oferta specifica pe care compania o poate face fiecarei categorii de clienti?
  • Care este identitatea comapaniei? A produsului sau a serviciului?
  • Care este mesajul prin care compania isi face cunoscuta oferta?

Feedback & Inovatie

  • Cum masuram succesul?
  • Cum dezvoltam produsul?
  • Cum tintim alte piete?
  • Alte categorii de clienti?