Branding si identitate vizuala
Brandul este, prin excelenta, promisiunea pe care o faci clientilor tai. Acesta porneste de la resursele tale unice, de la modul particular in care creezi si livrezi valoare pe piata pe care activezi, dar se manifesta cu precadere in felul in care clientii relationeaza cu produsele si serviciile tale, reflectand ceea ce percep ca fiind semnificativ pentru ei.
Brandul este de asemenea reputatie. Un brand de succes iti consolideaza identitatea, atributele, ceea ce te distinge din multime, prin intermediul unui set coerent si consistent de semne si simboluri asociate. In timp, acestea devin valori, formeaza cultura brandului si sunt adoptate in organizatie si in afara ei, in relatiile cu principalii beneficiari.
Prima si cea mai explicita forma de manifestare a brandului o constituie logo-ul. Website-ul, ambalajele, materialele promotionale si papetaria devin apoi parte din universul brandului tau, prin intermediul unui paletar vizual specific si al unui stil verbal coerent, denumite generic identitate.
In mod absolut, brandul este forma sublimata de a transmite principalele valori ale companiei si se regaseste in toate punctele de contact ale acesteia cu clientii si colaboratorii sai. Brandul influenteaza felul cum arata si functioneaza produsul sau serviciul, modul in care clientul poate intra in posesia acestuia, forma si canalele prin care organizatia isi promoveaza serviciile, cum arata birourile etc. Pentru ca brandul sa functioneze si sa genereze rezultate, se bazeaza pe un set de instrumente – semne, culori, fonturi, imagistica – si un retetar de folosire a acestora: manualul de identitate.
De unde incepi? Nimic mai simplu. Nu te lasa intimidat de aparenta complexitate a procesului de braning. Nu trebuie sa fii Wally Olins (*) ca sa iti iasa. Trebuie doar sa urmezi cativa pasi simpli.
Porneste de la viziunea si valorile afacerii tale. Ce anume faci, unde tintesti sa ajungi si cum?
Cui se adreseaza produsele/ serviciile tale?
Ce te diferentiaza de alti concurenti? (**)
Toate cele de mai sus servesc drept brief si ne ajuta sa iti livram in cea mai buna forma ceea ce iti doresti – un logo. Daca business-ul tau este la inceput, e posibil sa ai nevoie si de un nume (hyperlink). Dar despre asta intr-o sectiune separata.
Urmatorul pas este sa dezvoltam logo-ul intr-o identitate. Aceasta va cuprinde principalele forme concrete de manifestare a afacerii tale, dar si principalele mesaje pe care vrei sa le transmiti la fiecare punct de contact.
Iti livram noua identitate sub forma unui manual, cu indrumari precise cu privire la cand si cum sa folosesti logo-ul. Completam acest manual cu o serie de sabloane, documente predefinite, care sa te ajute sa folosesti logo-ul in activitatea de zi cu zi. In completare, iti livram un calendar de implementare si asistenta specifica pe tot parcursul procesului de branding/rebranding, de la crearea si utilizarea de documente si tipizate, pana la introducerea noii identitati in design-ul biroului.