E-mail Marketing
Posta electronica este in prezent cea mai accesibila, flexibila si eficienta forma de comunicare directa cu consumatorii. Este un instrument personal, totusi neintruziv de a livra mesajele tale clientilor in cel mai scurt timp, cu costuri reduse si cu impact maxim.
Forma ideala de folosire a e-mail marketing-ului este pe o baza de date proprie, consolidata in timp, ce poate fi segmentata pe categorii de destinatari in functie de profilul si interesele acestora. Daca nu ai o astfel de baza de date, este recomandat sa o construiesti incepand de astazi, oferindu-le clientilor tai beneficii simbolice in schimbul furnizarii informatiilor personale si a unor date elementare de consum – ce cumpara, de unde, cu ce frecventa – astfel incat sa stii cum si cu ce mesaje sa ii abordezi. Crearea unei baze de date este o investitie cu randament exponential, pentru ca iti asigura, in timp real, posibilitati de segmentare a clientilor, de adaptare a mesajelor de marketing, de feedback la orice comunicare.
Daca lucreazi intr-o companie B2B, datele despre clienti sunt probabil acolo deja, intre principalele resurse ale agentilor si consultantilor. Consolideaza-le si foloseste-le intelept, pastrand mereu in gand faptul ca in mediul de afaceri consumatorii sunt educati, exigenti si sanctioneaza folosirea fara discernamant a oricarui mijloc la markeing.
Daca esti un start-up sau datele clientilor nu iti sunt accesibile pentru moment, o alternativa ar fi inchirierea unei baze de date. In cazul in care optezi pentru aceasta alternativa, prioritar este sa alegi o baza de date cu mare afinitate fata de tipologia clientilor tai. Articuleaza un mesaj general, neagresiv, totusi intrigant, pentru a-ti asigura o rata cat mai mare de deschidere. Ulterior primei trimiteri, ii poti segmenta pe destinatari in functie de comportament.
Indiferent de natura si provenienta datelor, asigura-te si ca indeplinesti toate conditiile juridice pentru folosirea lor. Legislatia referitoare la folosirea datelor cu caracter personal nu este catusi de putin o gluma!
OneTouch iti pune la dispozitie un paletar complet de servicii si instrumente pentru a derula cu succes campanii de e-mail marketing:
- Consultanta pentru realizarea design-ului de newsletter in linie cu identitatea brandului tau
- Crearea de sabloane pentru trimiterile successive
- Managementul a diferite baze cu destinatari; Actualizarea abonatilor noi; Managementul dezabonarilor
- Verificarea antispam a principalelor titluri din newsletter inainte de trimitere
- Planificarea si trimiterea newsletter-ului
- Raportarea rezultatelor: numar erori, rata de deschidere, rata de click, articolele cu cel mai mare numar de click-uri